1-3 dagars leverans, Inom Sverige: Fast fraktkostnad 79kr, Fri frakt över 3000kr

Priser inkl. moms

KÖPVILLKOR

Hoppa direkt till: Fraktpriser eller Returer

1. Allmänna villkor

HepCat AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av HepCat ABs produkter kan göras via hemsidan www.hepcat.se eller e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post.

Beställning är bindande från HepCat ABs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

HepCat AB förbehåller sig rätten att neka kunder köp. Alla beställningar är bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och 6% och anges i svenska kronor. HepCat AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Faktura
Via Klarna erbjuder vi kunder i Sverige, Danmark och Finland att handla mot faktura. Handla idag och betala inom 14 dagar eller välj Klarna konto för avbetalning.

Kredit Kort
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel. Som alternativ kan du även betala med PayPal.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar förutom speciellt avlägsna utländska orter. Avvikelser kan förekomma. HepCat AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om det blivit fel i vårt lager och en vara saknas. HepCat AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Dock återbetalas alltid summan för den saknade varan eller hela ordern om kunden då önskar häva köpet helt och hållet.

7. Frakten

Post Nord/DHL 69 SEK (inklusive moms) för alla beställningar inom Sverige. Post Nord frakt till Norden inom EU är 150 SEK. DHL Express-frakt till länder inom EU är 180 SEK. DHL Express-frakt till länder utanför EU är 380 SEK. Fri frakt inom Sverige på beställningar > 3000 SEK, EU > 4000 SEK och för resten av världen på beställningar > 5000 SEK.

Det finns fler landsspecifika fraktalternativ i kassan som varierar efter tillgång och efterfrågan.

R. RETURNERA

Det finns flera olika returscenarier enligt nedan (8-10). Alla har det gemensamt att du behöver fylla i formuläret som följer med din beställning, anledningen till returen och skicka till följande adress. HepCat AB tillämpar den svenska distansavtalslagen (Distansköpslagen) inom EU. Vidare har alla kunder oavsett geografi rätt att göra en retur inom 14 dagar. Returer från länder utanför EU kommer inte att återbetalas för sina ursprungliga fraktkostnader. Kunder ansvarar för att organisera returer på egen bekostnad, antingen med våra retursedlar (Gäller ej utanför EU) eller på egen hand.

8. Öppet Köp / Byte / Returer

HepCat AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemballaget.

8A. BEHÖVER ATT GÖRA EN RETUR FÖR ÅTERBETALNING?


Det är obligatoriskt att fylla i retursedeln som följer med din beställning och lägga i paketet. Underlåtenhet att göra det medför försening av din retur och en serviceavgift på 49:- (5 EUR) dras från din återbetalning.

Använd antingen den medföljande retursedeln (vars pris kommer att dras av från din retur baserat på din region) Eller välj den fraktmetod som är enklast för dig och ordna frakten och betalningen av returen på egen hand. I båda fallen är du som kund ansvarig för arrangemangen och avgifterna som är förknippade med att göra returen till oss.

(Varor som returneras för återbetalning/byte måste skickas tillbaka i samma skick som du fick dem, eventuella avvikelser kommer att granskas av oss och åtgärder vidtas i enlighet med detta. Om en vara är skadad eller kommer tillbaka i något osäljbart skick, förbehåller vi oss rätt att hålla inne någon eller alla partiella återbetalningar).

Genom att använda retursedeln godkänner du att denna kostnad reduceras från din totala återbetalning. För närvarande är retursedelpriserna följande: Sverige 99:- (10 EURO) / Nordiska länder 200:- (20 EURO) / EU 250:- (25 EURO)

Tips: Skicka tillbaka föremålen oanvända och oskadade i en stadig och lämplig låda (Tejpa gärna upp och återanvänd lådan vi skickade till dig för att spara några papperslådor! Använd ditt bästa omdöme när du väljer hur du skickar tillbaka en vara till oss)

Om du ordnar din egen returfrakt måste dessa adresser användas, eventuella undantag kommer att leda till förseningar.

HepCat Store
Box 1037
SE-221 04 LUND
SVERIGE


eller


HepCat Store
Sankt Lars väg 21
SE-222 70 Lund
SVERIGE

Använder Info@hepcat.se som mottagare-post
(Returer skickade efterkrav kommer inte att samlas in).

8A. BYTE

1. Lägg en ny beställning via Klarna (alla andra betalningar fungerar också) och vid utcheckning vänligen ange ditt ursprungliga ordernummer för referens och lämna en digital notering att detta är en börs som noterar det ursprungliga ordernumret, då våra kunder inte betalar för skicka ut en ny vara vid byte.

2. När du använder våra retursedlar kommer du att debiteras för denna tjänst. Din nya beställning kommer att behandlas som ett utbyte, och din gamla beställning, en retur, med fakturor och återbetalningar korrigerade i enlighet med detta.

3. Se avsnitt 8A för instruktioner om hur du gör en retur och skicka oss paketet. Observera att med denna metod kommer vi fortfarande att behöva debitera dig om/när vi använder våra egna retursedlar.

Glöm inte att inkludera en lapp med order nummer och din anledning till returen så att vi kan behandla din återbetalning. 

Tips

Skicka tillbaka varorna oanvända och oskadade i en stadig och lämplig låda (det är helt ok att tejpa och återanvända lådan vi skickade till dig för att spara några papperslådor! Använd ditt bästa omdöme för att välja hur du ska skicka tillbaka en vara till oss). Överväg att använda en tjänst som är spårbar, eftersom du ansvarar för att varan kommer tillbaka till oss.

9. Reklamation 

HepCat AB tillämpar konsumentköplagen vid klagomål. Vi gör vårt bästa för att ersätta en defekt eller skadad produkt utan extra kostnad eller ge delvis ekonomisk kompensation i fall som godkänts för att vara en fabriksdefekt, felaktig produkt eller skadad leverans. Reklamationer och klagomål måste rapporteras till oss omedelbart via e-post innan kunden vidtar någon oberoende åtgärd utanför vår kännedom om situationen.

9A. Fraktskada

Kom ihåg att inte acceptera ett paket med synliga skador som kan ha påverkat skicket på den produkt du beställt. Bästa fallet är att lämna in ett klagomål direkt till posttjänsten på leveransplatsen och be dem returnera paketet till HepCat AB och skriva anledningen till att paketet returneras. Skicka oss ett e-postmeddelande på info@hepcat.se för att informera oss om klagomålet. I fall av synliga skador på paket måste kunden ta foton på skadorna och fraktetiketten INNAN paketet öppnas. När detta är gjort, öppna paketet och inspektera skadorna. Om produkten är skadad, ange detta och skicka foton på skadan till oss. Rapportera omedelbart en beskrivning av skadorna samt dessa beskrivna foton till oss på info@hepcat.se. Vi kommer då att ta denna information direkt med varumärkena för att bestämma en rimlig kompensation för skadorna.

9B. Andra fel på varan

Samma generella process gäller för produkter som med tiden visar sig ha fabriksfel eller går sönder på ett sätt som inte uppfyller standarderna och kontinuiteten för liknande produkter. Ta bilder på skadorna samt en skriftlig rapport och skicka det till oss via e-post. Vi kommer att ta det med varumärket och enligt deras råd och rekommendationer vidta lämpliga åtgärder.

10. ångerrätt

Du har med undantag av underkläder och kosmetiskaprodukter 14 dagars ångerrätt. Du står vid ångrat köp själv för returfrakten. Ångerrätten gäller enligt lag även använda produkter men då görs ett avdrag för värdeminskningen. Då vi inte själva säljer begagnade varor är värdet på begagnad vara lika med det vi kan sälja varan för till en second hand-butik minus administrativa kostnader

11. Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggtiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 200 kr. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.

12. Personuppgifter

Vi tar skyddet av dina personuppgifter (såsom namn, adress, telefonnummer, födelsedatum, och e-postadress) på stort allvar och kommer aldrig att sälja eller lämna ut dessa till tredje part.

13. Reservation

HepCat AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.