1-3 dagars leverans, Inom Sverige: Fast fraktkostnad 59kr, Fri frakt över 1000kr

Priser inkl. moms

KÖPVILLKOR

Hoppa direkt till: Fraktpriser eller Returer

1. Allmänna villkor

HepCat AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av HepCat ABs produkter kan göras via hemsidan www.hepcat.se eller e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post.

Beställning är bindande från HepCat ABs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

HepCat AB förbehåller sig rätten att neka kunder köp. Alla beställningar är bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och 6% och anges i svenska kronor. HepCat AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Postförskott
Du betalar på postkontoret när du hämtar ut ditt paket. Postförskottsavgift med för närvarande 50 kr tillkommer.

Faktura
Via Klarna erbjuder vi kunder i Sverige, Danmark och Finland att handla mot faktura. Handla idag och betala inom 14 dagar eller välj Klarna konto för avbetalning.

Kredit Kort
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel. Som alternativ kan du även betala med PayPal.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar förutom speciellt avlägsna utländska orter. Avvikelser kan förekomma. HepCat AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om det blivit fel i vårt lager och en vara saknas. HepCat AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Dock återbetalas alltid summan för den saknade varan eller hela ordern om kunden då önskar häva köpet helt och hållet.

7. Frakten

Frakt om 59 kr (inkl moms) tillkommer på alla beställningar inom Sverige. Inom övriga Norden i EU är frakten 80 SEK. Inom Norden utanför EU är frakten 200 SEK. Inom EU 150 SEK och i övriga världen 300 SEK. Fri frakt inom Sverige på order över 1000 SEK, EU över 2500 och i övriga världen på order över 4000 SEK. 

Det finns fler landsspecifika fraktalternativ i kassan som varierar efter tillgång och efterfrågan.

R. RETURNERA

Det finns flera olika returscenarier som specificeras nedan (8-10). Alla har dock det gemensamt att du ska bifoga kvitto, noga ange anledningen till returen samt skicka till följande adress

HepCat Store
Box 1037
221 04 LUND 

Med info@hepcat.se som mottagarens e-post

8. Öppet Köp / Byte

HepCat AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemballaget. HepCat AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnaden. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Du står vid öppet köp / byte själv för returfrakten

Så snart vi har återfått varan återbetalar vi till kunden.

9. Reklamation

HepCat AB tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör istället en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till HepCat AB och skriva anledningen till retur på paketet. Maila sedan till info@hepcat.se för att informera om reklamationen.

10. ångerrätt

Du har med undantag av underkläder och kosmetiskaprodukter 14 dagars ångerrätt. Du står vid ångrat köp själv för returfrakten. Ångerrätten gäller enligt lag även använda produkter men då görs ett avdrag för värdeminskningen. Då vi inte själva säljer begagnade varor är värdet på begagnad vara lika med det vi kan sälja varan för till en second hand-butik minus administrativa kostnader

11. Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggtiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 200 kr. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.

12. Personuppgifter

Vi tar skyddet av dina personuppgifter (såsom namn, adress, telefonnummer, födelsedatum, och e-postadress) på stort allvar och kommer aldrig att sälja eller lämna ut dessa till tredje part.

13. Reservation

HepCat AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.