1-3 dagars leverans, Inom Sverige: Fast fraktkostnad 69kr, Fri frakt över 2000kr

Priser inkl. moms

KÖPVILLKOR

Hoppa direkt till: Fraktpriser eller Returer

1. Allmänna villkor

HepCat AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av HepCat ABs produkter kan göras via hemsidan www.hepcat.se eller e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post.

Beställning är bindande från HepCat ABs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

HepCat AB förbehåller sig rätten att neka kunder köp. Alla beställningar är bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och 6% och anges i svenska kronor. HepCat AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Faktura
Via Klarna erbjuder vi kunder i Sverige, Danmark och Finland att handla mot faktura. Handla idag och betala inom 14 dagar eller välj Klarna konto för avbetalning.

Kredit Kort
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel. Som alternativ kan du även betala med PayPal.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar förutom speciellt avlägsna utländska orter. Avvikelser kan förekomma. HepCat AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om det blivit fel i vårt lager och en vara saknas. HepCat AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Dock återbetalas alltid summan för den saknade varan eller hela ordern om kunden då önskar häva köpet helt och hållet.

7. Frakten

Nya fraktpriser efter 11 maj 2023!

Frakt om 69 kr (inkl moms) tillkommer på alla beställningar inom Sverige. Inom övriga Norden i EU är frakten 130 SEK. Inom Norden utanför EU är frakten 300 SEK. Inom EU 150 SEK och i övriga världen 350 SEK. Fri frakt inom Sverige på order över 2000 SEK, EU över 3000 och i övriga världen på order över 4000 SEK. 

Det finns fler landsspecifika fraktalternativ i kassan som varierar efter tillgång och efterfrågan.

R. RETURNERA

Det finns flera olika returscenarier som specificeras nedan (8-10). Alla har dock det gemensamt att du ska bifoga kvitto, noga ange anledningen till returen samt skicka till följande adress

HepCat Store
Box 1037
221 04 LUND 

Med info@hepcat.se som mottagarens e-post

8. Öppet Köp / Byte / Returer

HepCat AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemballaget.

8A. Returnera för återbetalning

Att göra en retur är lika enkelt som att skicka vilket paket som helst - observera att vi för närvarande inte använder retursedlar, så läs vidare för att se hur du färdigställer din retur. Som kund ansvarar du för returfraktkostnaden samt för produkten som ska returneras (varor som returneras för återbetalning måste skickas tillbaka i samma skick som du mottog dem. Eventuella avvikelser kommer att granskas av oss och åtgärder vidtas därefter. Om en vara är skadad eller returneras i något omöjligt att sälja skick, förbehåller vi oss rätten att hålla tillbaka hela eller delar av återbetalningen). Ta helt enkelt den returen som är prydligt och snyggt vikt, packa in den i en lämplig och robust låda, och skicka den till oss på:

HepCat Store
Box 1037
SE-221 04
LUND 

Använd Info@hepcat.se som mottagare av e-postmeddelande.

(Returner som skickas mot postförskott kommer inte att hämtas ut)

Glöm inte att inkludera en lapp med order nummer och din anledning till returen så att vi kan behandla din återbetalning. 

Tips

Skicka tillbaka varorna oanvända och oskadade i en stadig och lämplig låda (det är helt ok att tejpa och återanvända lådan vi skickade till dig för att spara några papperslådor! Använd ditt bästa omdöme för att välja hur du ska skicka tillbaka en vara till oss). Överväg att använda en tjänst som är spårbar, eftersom du ansvarar för att varan kommer tillbaka till oss.

8B. Byte av storlek eller modell

Vi förstår, ibland motsvarar förväntningar inte verkligheten och vi behöver en annan storlek. Inga problem! Det bästa och enklaste sättet att göra detta är först att kontakta oss på info@hepcat.se, vänligen ange ditt ursprungliga ordernummer i e-postmeddelandet samt vilka storlekar du behöver för varje specifik vara så att vi kan reservera dem åt dig. Se avsnitt 8A för instruktioner om hur du gör en retur och skicka tillbaka paketet till oss.

Så snart vi har fått tillbaka ditt paket, packar vi och skickar dig den nya storleken! Observera att denna process är beroende av posten, så returhastigheterna är inte lika snabba som vår ursprungliga frakt. För en snabbare utbyte, lägg helt enkelt en ny beställning via Klarna (alla andra betalningar fungerar också) och ange vid utcheckningen ditt ursprungliga ordernummer som referens och skriv ett meddelande om att detta är en byte. Frakten tillbaka till dig står vi för.

9. Reklamation 

HepCat AB tillämpar konsumentköplagen vid klagomål. Vi gör vårt bästa för att ersätta en defekt eller skadad produkt utan extra kostnad eller ge delvis ekonomisk kompensation i fall som godkänts för att vara en fabriksdefekt, felaktig produkt eller skadad leverans. Reklamationer och klagomål måste rapporteras till oss omedelbart via e-post innan kunden vidtar någon oberoende åtgärd utanför vår kännedom om situationen.

9A. Fraktskada

Kom ihåg att inte acceptera ett paket med synliga skador som kan ha påverkat skicket på den produkt du beställt. Bästa fallet är att lämna in ett klagomål direkt till posttjänsten på leveransplatsen och be dem returnera paketet till HepCat AB och skriva anledningen till att paketet returneras. Skicka oss ett e-postmeddelande på info@hepcat.se för att informera oss om klagomålet. I fall av synliga skador på paket måste kunden ta foton på skadorna och fraktetiketten INNAN paketet öppnas. När detta är gjort, öppna paketet och inspektera skadorna. Om produkten är skadad, ange detta och skicka foton på skadan till oss. Rapportera omedelbart en beskrivning av skadorna samt dessa beskrivna foton till oss på info@hepcat.se. Vi kommer då att ta denna information direkt med varumärkena för att bestämma en rimlig kompensation för skadorna.

9B. Andra fel på varan

Samma generella process gäller för produkter som med tiden visar sig ha fabriksfel eller går sönder på ett sätt som inte uppfyller standarderna och kontinuiteten för liknande produkter. Ta bilder på skadorna samt en skriftlig rapport och skicka det till oss via e-post. Vi kommer att ta det med varumärket och enligt deras råd och rekommendationer vidta lämpliga åtgärder.

10. ångerrätt

Du har med undantag av underkläder och kosmetiskaprodukter 14 dagars ångerrätt. Du står vid ångrat köp själv för returfrakten. Ångerrätten gäller enligt lag även använda produkter men då görs ett avdrag för värdeminskningen. Då vi inte själva säljer begagnade varor är värdet på begagnad vara lika med det vi kan sälja varan för till en second hand-butik minus administrativa kostnader

11. Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggtiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 200 kr. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.

12. Personuppgifter

Vi tar skyddet av dina personuppgifter (såsom namn, adress, telefonnummer, födelsedatum, och e-postadress) på stort allvar och kommer aldrig att sälja eller lämna ut dessa till tredje part.

13. Reservation

HepCat AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.